Probírané učivo

PONDĚLÍ – PÁTEK 25.5. – 29.5.

  1. MLUVNICE – stále opakujeme cizí slova a jejich pravopis Psaní slov přejatých, zpracujte a uložte do souboru Slova přejatá.
  2. Úkol z minulého týdne neodevzdali – Drápela Filip, Marková, Sázavová, Trojanová.
  3. LITERATURA – přečti si v čítance na str: 194 – 196 ukázku od Georga Orwela Farma zvířat. Projdi si prezentaci ORWELL FARMA ZVÍŘAT.
  4. ´Práci s textem Smog neodevzdali – Trojanová, Sázavová, Marková, Drápela Filip.

PONDĚLÍ – PÁTEK 18.5. –  22.5.

  1. MLUVNICE – zpracuj následující list a ulož ho na online výuku do složky Česká synonyma – Česká synonyma k cizím slovům. Budeme to dělat i s těmi ve školy.
  2. LITERATURA – přečti si ukázku Smog – text a označ správné odpovědi Smog – odpovědi, ulož na online výuku do složky Smog odpovědi.
  3. Úkoly z minulého týdne nesplnili – Drápela Filip, Marek, Němec,  Sázavová.

PONDĚLÍ – PÁTEK 11.5. – 15.5.

  1. MLUVNICE – pro ty, kteří nechodí do školy mám stále úkoly, které budu chtít. Jsou jednodušší. zpracuj následující pracovní list Zdvojené souhlásky a ulož na online výuku do složky Zdvojené souhlásky.
  2. LITERATURA – přečti následující ukázku Jak jsme chovali užitečné zvíře a odpověz na otázky JAK JSME CHOVALI UŽITEČNÉ ZVÍŘE odpovědi, které uložíš na online výuku do složky Jak jsme chovali užitečné zvíře.
  3. Úkoly splň do pátku 15.5.
  4. Úkol z minulého týdne nesplnili – Drápela Filip, Marek, Marková, Němec, Sázavová.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 4.5. – 8.5.

  1. MLUVNICE – na tento týden jsem vám nachystala čtvrtletní práci ze Scia, kterou obvykle dávám na konci deváté třídy – ČTVRTLETNÍ PRÁCE SCIO. Úkol zpracujte a uložte na online výuku do složky ČTV Scio do pátku 8.5.
  2. LITERATURA – je státní svátek, úkol nedávám.
  3. Všeobecný test nesplnili – Drápela Filip, Kadlecová, Němec.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 27.4. – 30.4.

  1. MLUVNICE – tento týden mám jediný úkol – zpracujte následující test https://www.survio.com/survey/d/V8Q1S7P5G3I2I3N2L – odkaz zkopírujte. Je to na známky.
  2. Test zpracujte do 1.5. pátek.
  3. Pracovní listy z minulého týdne neodevzdali – Poměry mezi větami – Němec, Marek, Marková, Sázavová. Pracovní list oprava chyb neodevzdali –  Němec, Marek, Marková, Sázavová.
  4. LITERATURA – je státní svátek, úkol nedávám.
  5. SLOH – pracujte na slohové práci

PONDĚLÍ – PÁTEK 20.4 – 24.4.

  1. MLUVNICE – Protože moc nezvládáte poměry mezi větami hlavními, dávám vám tento pracovní list POMĚRY MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI
  2. Potíže  jsou i ve vyhledávání chyb – OPRAV CHYBY
  3. TERMÍN DO 24.4. pátek

  4. Příští týden zase bude test na známky
  5. SLOH – pracujte na slohové práci
  6. LITERATURA – Nobelova cena za literaturu – Ernest Hemingway – prezentace. Přečti si alespoň kousek z knihy, za kterou dostal Nobelovu cenu – Stařec a moře.

ÚTERÝ – ČTVRTEK 14.4. – 17.4.

  1. Dodělejte všechny úkoly z minulého týdne – do pátku 17.4.
  2. Tento týden jsem vám vytvořila test, který najdete na následujícím odkazu https://www.survio.com/survey/d/O4S1N6C6N4W2D1S7M
  3. Test je na známky, výsledky se ukládají automaticky, zpracujte ho do 16.4. čtvrtek
  4. Výsledky testu budete mít na online výuka ve složce Hodnocení.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 6.4 – 9.4.

  1. Úkol, který vám dneska zadám máte až do pátku 10.4. Včera jsem nabyla dojmu, že vám to takhle bude víc vyhovovat.
  2. Literaturu vám zadám vždy až v pátek a budete na to mít vždy celý týden.
  3. Procvičíme si ustálená slovní spojení – Rčení, přísloví – prezentace k pochopení
  4. Pracovní list – Ustálená slovní spojení – rčení – budu to kontrolovat.
  5. SLOH – pracujte na slohové práci.

PÁTEK – 3.4. LITERATURA

  1. Podívejte se na prezentaci – Romain Rolland – Petra a Lucie
  2. V prezentaci jsou ukázky a úkoly, které se snaž splnit.
  3. Tady máš celou knihu, můžeš si zkusit přečíst – Romain Rolland – Petr a Lucie – kniha

STŘEDA – 1.4. MLUVNICE

  1. Pracuj na pracovních listech z pondělí a úterý.

ÚTERÝ – 31.3. MLUVNICE

  1. Procvičování pravopisu a zpracuj doplňovací cvičení doplňovací cvičení
  2. Vypracuj do 3.4. – pátek
  3. Po tomto termínu již nebudu úkol přijímat a považuji ho za nevypracovaný

              SLOH

  1. Pracuj na slohové práci

PONDĚLÍ – 30.3. MLUVNICE

  1. Zopakuj si vedlejší věty – pracovní list – TEST VEDLEJŠÍ VĚTY
  2. Ulož na online výuku jako obvykle, dokument podepiš
  3. Úkol zpracuje do 2.4. čtvrtek

PÁTEK – 27.3. LITERATURA

  1. Řešení pracovního listu cizí slova z úterý Cizí slova – řešení
  2. Literatura – 1.světová válka v literatuře
  3. Přečtěte úvod a 1. kapitolu z knihy Jaroslav Hašek – Osudy dobrého vojáka Švejka
  4. Podívej se na nejlepší hlášky z filmu – Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
  5. https://www.youtube.com/watch?v=H1rfF3van-I&list=PLTHuqoc0y_Xw6xmnt_BynG_5uKYFT0vZO

STŘEDA – 25.3. MLUVNICE

  1. Dodělejte úkol z předešlého dne. Zkontrolujete si ho sami. Řešení přidám v pátek.

ÚTERÝ – 24.3. MLUVNICE

  1. Zpracujte následující pracovní list – CIZÍ SLOVA
  2. TENTO ÚKOL JE I NA STŘEDU .
  3. Správné řešení vám dám v pátek.

SLOH

  1. Začněte přemýšlet nad slohovou prací, budete na ni mít čas do konce dubna
  2. TÉMATA SLOHOVÉ PRÁCE – některé si vyberte
  3. Přestanu vám dávat úkoly ze slohu, ale čekám a TĚŠÍM SE na vaše skvělé názory a výtvory.

PONDĚLÍ – 23.3. MLUVNICE

  1. DODĚLEJTE PŘEDCHOZÍ ÚKOLY – BUDU JE VE ŠKOLE KONTROLOVAT
  2. Zpracuj pracovní list Slova cizího původu

PÁTEK – 20.3. LITERATURA

  1. Začneme nové téma – Válka v literatuře – začneme tou první světovou
  2. Nejvýznamnějším dílem je Na západní frontě klid –  Ericha Maria Remarque
  3. Pročti si prezentaci E.M. REMARQUE – Na západní frontě klid
  4. Zpracuj následující text a ulož ne online výuku do souboru –  Na západní frontě klid – otázky. Text a otázky ke zpracování
  5. Celý text knihy – Remarque-Erich-Maria—Na-západní-frontě-klid
  6. Celý film https://www.youtube.com/watch?v=Yb7d_yA3SAk –

STŘEDA – 18.3. MLUVNICE 

  1. Synonyma, homonyma, antonyma (synonyma – slova podobného významu, antonyma – slova opačného významu, homonyma – slova stejně znějící např. rys – nákres, zvíře)
  2. Vypracuj pracovní list Synonyma, homonyma, antonyma
  3. Pokud si s něčím nevíš rady, nejsi si jistý, napiš to na skupinu na face, všem ráda pomůžu

ÚTERÝ – 17.3. MLUVNICE

  1. Stavba slova – předpona – kořen – přípona – koncovka                                        Slovotvorný rozbor – slovo základové – slovotvorný základ, předpona, přípona                 Tvoření slov pomocí předpon a přípon                                                                                       Zpracuj následující pracovní list – můžeš vytisknout nebo přepsat do sešitu                                 Stavba slova, slovotvorný rozbor

              SLOH

Probíráme úvahu – doplň následující věty do sešitu Věty k doplnění                                Vyber si jednu z vět, která je ti blízka a napiš na ni 5 – 6 vět úvahy. Zpracované ulož na školní web – online výuka – 2. stupeň – 9.B třída – český jazyk – slohové práce

 

2.3. – 6.3. 

ML: – rozbor stavby slova (předpona, kořen, přípona, koncovka)                                                         – slovotvorný rozbor (předpona, slovotvorný základ, přípona, slovo základové)                        – pravopis při odvozování slov

LIT: bude chemie

SL: Úvaha – procvičování, tvoření témat

24.2. – 28.2. 

ML: – grafy souvětí – procvičování                                                                                                                                   – psaní velkých písmen – procvičování

LIT: Karel Havlíček Borovský – Král, Lávra, Tyrolské elegie, epigramy

SL: Úvaha – procvičování, tvoření témat

17.2. – 21.2. 

ML: – grafy souvětí – procvičování                                                                                                                                   – psaní velkých písmen

LIT: Emile Zola – Zabiják – naturalismus, četba ukázek

SL: Úvaha – základní pravidla

10.2. – 14.2. 

ML: – grafy souvětí                                                                                                                                                              – souřadně spojené věty vedlejší a hlavní

LIT: Guy de Maupassant – povídky (Kulička) – učebnice str: 127-130

SL: subjektivně zabarvený popis epiteton

3.2. – 7.2. 

ML: – vedlejší věty dokončení                                                                                                                        – grafy souvětí – procvičování

LIT: Mark Twain – Oliver Twist – prac. list, ukázky, film

SL: subjektivně zabarvený popis

27.1. – 31.1. 

ML: – druhy vedlejších vět

LIT: pololetní prázdniny

SL: výklad

20.1. – 24.1. 

ML: – souvětí, počet vět v souvětí, věta hlavní a vedlejší

LIT: Realismus – Charles Dickens – Oliver Twist – čítanka str: 117

SL: Výtah a výpisky

6.1. – 10.1. 

ML: – poměr mezi několikanásobnými větnými členy

LIT: Realismus – Honore de Balzac – Otec Goriot

SL: Výtah a výpisky

9.12. – 13.12. 

ML: – přívlastek volný a přístavek

LIT: Romantismus – černý román                                                                                                                                     E.A.Poe – Havran

SL: Výtah a výpisky

2.12. – 6.12. 

ML: – shoda podmětu s přísudkem výjimky                                                                                                            přívlastek několikanásobný, postupně rozvíjející, těsný a volný přístavek

LIT: Romantismus – základní prvky                                                                                                                                    Victor Hugo – život a dílo

SL: Výtah a výpisky

25.11. – 29.11. 

ML: – shoda podmětu s přísudkem výjimky                                                                                                            přívlastek několikanásobný, postupně rozvíjející, těsný a volný přístavek

LIT: Romantismus – základní prvky                                                                                                                                    Victor Hugo – život a dílo

SL: Výtah a výpisky

18.11. – 22.11. 

ML: – přísudek – druhy (slovesný, jmenný se sponou, jmenný bez spony, slovesný složený a citoslovečný)

LIT: Klasicismus – Molliere – tvorba (Lakomec)                                                                                                                      Jean de la Fontaine – bajky

SL: bude literatura

11.11. – 15.11. 

ML: – neohebné slovní druhy příslovce (druhy, příslovečné spřežky)                                                   – větné členy podmět a přísudek

LIT: bude v úterý – Komenský – dílo

SL: přednáška

4.11. – 8.11. 

ML: – slovesný vid procvičování, vidové dvojice                                                                                                    slovesné třídy a vzory

LIT: Literatura období baroka – J.A.Komenský

SL: bude mluvnice

28.10. – 1.11. 

ML: – podzimní prázdniny

LIT: J.A.Komenský – Labyrint světa a ráj srdce – alegorie

SL: podzimní prázdniny

21.10. – 25.10. 

ML: – slovesa – mluvnické kategorie (osoba, číslo, čas, způsob, rod, vid)                                       slovesný rod (trpný a činný) procvičování                                                                                           slovesný vid (dokonavý a nedokonavý) procvičování

LIT: Literatura období baroka – J. A. Komenský

SL: slohová práce

14.10. – 18.10. 

ML: – číslovky – druhy, skloňování, tečka za číslovkou

LIT: Miguel de Cervantes – Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha  – četba ukázky                      W. Shakespeare – dramata – četba ukázek

SL: charakteristika – prezentace „otázky na tělo“

7.10. – 11.10. 

ML: – zájmena – druhy, vyhledávání, skloňování

LIT: divadelní přestavení „Divá Bára“                                                                                                                             recitace, opakovaní literatury období renesance

SL: charakteristika – hry sebepoznání, nabídka vhodné terminologie

30.9. – 4.10. 

ML: – pravopis přídavných jmen, stupňování přídavných jmen                                                                      skloňování s koncovkou – ský a -cký

LIT: Miguel de Cervantes Saavedra – Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha                                        učebnice ukázka str: 73 – 75

SL: charakteristika – skupinová práce , sebepoznání

ML: – skloňování cizích vlastních jmen a slov přejatých                                                                      – přídavná jména – určování a pravopis-

LIT: Francois Villon – villonská balada – oxymoron                                                                                             Balada Francois Villon – první část zpaměti

SL: charakteristika – osnova, přímá a nepřímá

16.9. – 20.9. 

ML: – podstatná jména – odchylky ve skloňování                                                                                     – skloňování – ruce, nohy, ramena, kolena, prsa, oči, uši                                                                – podstatná jména pomnožná, hromadná, látková, abstraktní a konkrétní

LIT: literatura období renesance, Giovanny Boccaccio – Dekameron                                                   četba doma Dekameron příběh

SL: samostatné vypravování, hodnocení ve skupinách

9.9. – 13.9.

PO – procvičování slovních druhů                                                                                                        ÚT – mluvnické kategorie podstatných jmen (rod, číslo, pád a vzor)                                          ÚT – vypravování – osnova, moment napětí, časová posloupnost                                                ST – odchylky ve skloňování podstatných jmen                                                                            PÁ – literární druhy a žánry, nejstarší literatura – kroniky

2.9. – 6.9.

ÚT – seznámení s organizací hodin českého jazyka                                                                      ST – seznámení s učivem 9. ročníku (co je nové a co pouze opakujeme)                                PÁ – opakování učiva  – ze 8. ročníku – (tvarosloví – slovní druhy, mluvnické kategorie, pravopis)