Probírané učivo

PONDĚLÍ – PÁTEK 25.5. – 29.5.

  1. MLUVNICE – naposledy zopakujeme číslovky, příště bude test. Pracovní list ČÍSLOVKY PROCVIČOVÁNÍ, uložte na online výuku do složky Číslovky 2.
  2. Pracovní list Číslovky z minulého týdne nesplnil – Kučera, Pácal, Vrbková. 
  3. LITERATURA – přečti si v čítance na str: 134 – 138 ukázku z příběhu Vyšší princip. Je to povídka z knihy Němá barikáda od Jana Drdy. Je mi líto, že si o tom nemůžeme vyprávět ve škole, protože jsou to příběhy o 2. světové válce a rozhodně by vás to bavilo.
  4. Práci s textem Smog neodevzdali – Kučera, Nedoma, Pácal.

PONDĚLÍ – PÁTEK 18.5. – 22.5.

  1. MLUVNICE – přídavná jména jsme zopakovali, tak se pustíme do číslovek. Projdi si prezentaci ČÍSLOVKY druhy a udělej si tahák. Podle něho zpracuj pracovní list číslovky pracovní list. Pracovní list ulož na online výuku do složky Číslovky.
  2. Výsledky testu – Hodnocení – test zájmena. Test neodevzdal – Pácal a Kučera
  3. LITERATURA – přečti si text – Smog – text a vyznač správnou odpověď Smog – odpovědi. Odpovědi ulož na online výuku do složky Smog odpovědi.

PONDĚLÍ – PÁTEK 11.5. – 15.5.

  1. MLUVNICE – tento týden zpracujte jen test na zájmena. zkopíruj odkaz https://www.survio.com/survey/d/N8D0A4B4N1X4X7S8R a vyplň        do pátku 15.5. 
  2. LITERATURA – přečti ukázku Jak jsme chovali užitečné zvíře a odpověz na následující odpovědi JAK JSME CHOVALI UŽITEČNÉ ZVÍŘE odpovědi. Odpovědi ulož na online výuku do složky Jak jsme chovali užitečné zvíře.
  3. Pracovní list Druhy zájmen neodevzdal Kučera a Nedoma

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 4.5. – 8.5.

  1. MLUVNICE – stále procvičujeme druhy zájmen – používejte tahák. Zpracujte následující pracovní list – Druhy zájmen a vložte na online výuku do složky Druhy zájmen. Příští týden na to budete mít test. Zpracujte do pátku 8.5. 
  2. Pracovní list zájmena z minulého týdne neodevzdali – Kučera, Kudláček
  3. LITERATURA – v pátek je státní svátek, tak vám úkol nedávám.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 27.4.- 30.4.

  1. MLUVNICE – projděte si následující prezentaci Zájmena druhy. K práci požívejte tahák – Zájmena – tahák, který si vytiskněte nebo uložte. Je třeba, abyste slovní druhy uměli a dokázali zájmeno určit.
  2. Zpracujte následující pracovní list a uložte na online výuku – Zájmena – pracovní list.
  3. List zpracujte do pátku 1.5. – další týden bude na zájmena test.
  4. Osobní zájmena neodevzdali – Hladík a Kučera
  5. LITERATURA – v pátek je státní svátek, tak vám úkol nedávám.
  6. Hobita neodevzdali – Kučera, Kudláček, Pácal
  7. SLOH – pracuji na opravě slohových prací

PONDĚLÍ – PÁTEK 20.4. – 24.4.

  1. MLUVNICE – Začínáme opakovat zájmena (znáte je z 5. ročníku). První jsou zájmena osobní. Pusť si následující prezentaci a do Wordu předělej obrázek 4., 5.  a 7. ZÁJMENA OSOBNÍ Co máš udělat je napsané v obrázku. Zapamatuj si zájmena osobní.
  2. TERMÍN DO 24.4. pátek

  3. SLOH – dokonči slohovou práci.
  4. LITERATURA – Přečti si následující ukázku – HOBIT- UKÁZKA K PŘEČTENÍ a odpověz na otázky – HOBIT otázky k textu
  5. Odpovědi ulož na online výuku do složek – Zájmena osobní a Hobit
  6. Test nesplnili – Kučera a Kudláček
  7. Přídavná jména opakování nesplnili – Klimešová, Kučera

ÚTERÝ – ČTVRTEK 14.4. 16.4

  1. Dokončete do pátku 17.4. pracovní list z minulého týdne. Ještě neodevzdalo 8 žáků.
  2. Na tento týden zpracujte test, který bude na známky. Je třeba, abyste zkopírovali následující odkaz   https://www.survio.com/survey/d/P3P2J3A1H2F4B9M0Q
  3. Test je otevřen do pátku 17.4.
  4. Výsledky testu najdete na online výuce ve složce Hodnocení.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 6.4.- 9.4.

  1. V pondělí bude hodina online v 11 hodin.
  2. Protože všechno zvládáte a nepotřebujete nic vysvětlit, tak předpokládám, že do pátku 10.4. zvládnete následující pracovní list – PŘÍDAVNÁ JMÉNA opakování

PÁTEK – 3.4. LITERATURA

  1. Dokončete úkoly z tohoto týdne.
  2. Všichni dodělejte text k Drákulovi, o víkendu ho opravím.
  3. Zkuste si stáhnout film Drákula, je to dobré, mohlo by se vám to líbit.
  4. V pondělí si uděláme online hodinu. Spojíme se v 11 hodin. Na messenger vám dám odkaz, na který kliknete a budete mít se mnou nasdílenou obrazovku. Budu vysvětlovat pravopis přídavných jmen.

ČTVRTEK – 2.4. SLOH

  1. Pracujte na slohové práci

ÚTERÝ – 31.3. MLUVNICE

  1. Na základě prezentace z pondělí zpracuj pracovní list přid.jm. přivlastňovací pravopis
  2. Vyplněný list ulož na online výuku do 3.3. – pátek

PONDĚLÍ – 30.3. MLUVNICE

  1. Opakujeme přídavná jména přivlastňovací
  2. Pusť si následující prezentaci a ústně si ji udělej, příště dostaneš pracovní list
  3. prezentace – Přid.jm. přivlastňovací

PÁTEK – 27.3. LITERATURA

  1. Prohlédni si prezentaci Bram Stoker – DRÁKULA
  2. Přečti si následující ukázku – DRÁKULA – UKÁZKA
  3. Odpověz do 3. 4. na otázky – DRÁKULA otázky a ulož jako obvykle

ČTVRTEK – 26.3. SLOH

  1. Začněte přemýšlet na slohovou prací – subjektivně zabarvený popis
  2. Zpracovanou ji budu chtít do 16.4.
  3. Témata – Cesta lesem, Můj vysněný rajský ostrov, Pohled z okna mého pokoje 

ÚTERÝ – 24.3. MLUVNICE

  1. Vyzkoušíme si, jak jste na tom s přídavnými jmény
  2. Pracovní list – Přídavná jm. tvrdá a měkká
  3. Přepiš pod cvičení nebo do sešitu a ulož online výuka – 8.B – český jazyk – složka Přídavná jména T+M

PONDĚLÍ – 23.3. MLUVNICE

  1. DODĚLEJTE PŘEDCHOZÍ ÚKOLY – BUDU JE VE ŠKOLE KONTROLOVAT
  2. Zpracuj následující  pracovní list – Ml. kategorie podstatných. jmen
  3. Zpracovaný list ulož na online výuka – 8.B – český jazyk – soubor podstatná jména – nahoře  je ikona NAHRAJ. Vkládaný soubor pojmenujte svým jménem.
  4. Komu to nejde, může to vyfotit a poslat na messenger, nebo uložit jako obrázek.

PÁTEK – 20. 3 LITERATURA

  1. Pusť si film K.H.Mácha – Máj – https://www.youtube.com/watch?v=34aQ0nhsYT4
  2. Odpověz na následující otázky Máj – odpovědi na otázky
  3. Odpovědi můžeš napsat do textu a ulož je na online výuka – 8.B – český jazyk – soubor Máj film – nahoře  je ikona NAHRAJ. Vkládaný soubor pojmenujte svým jménem.
  4. Kdo si neví rady, poradím na messengeru.

ČTVRTEK – 19.3. MLUVNICE

  1. Skloňování podstatných jmen – zpracuj pracovní list     Skloňování podstatných jmen
  2. Můžeš si to vytisknout, pracovat přímo do listu a uložit v PC nebo přepsat do sešitu.
  3. Požívej nápovědu na internetu
  4. VŠECHNO BUDU VE ŠKOLE KONTROLOVAT

ÚTERÝ – 17.3. MLUVNICE

Opakujeme podstatná jména – rod číslo, pád a vzor, podstatná jména pomnožná, hromadná, látková.                                                                                                                                   1. zpracuj následující list, můžeš si ho vytisknou nebo přepsat do sešitu                                                          podstatná jména – zpracuj                                                                                                 2. pokud jsi zapomněl, podstatná jména pomnožná, hromadná a látková pomůže ti                            následující prezentace Podst.jm. K,A,P,H,L

2.3. – 6.3. 

ML: Podstatná jména – mluvnické kategorie, pravopis

LIT: Karel Hynek Mácha – Máj – pracovní list

SL: Subjektivně zabarvený popis – příprava na slohovou práci

24.2. – 28.2. 

ML: Slovní druhy – procvičování                                                                                                                                       Podstatná jména – rod, číslo, pád a vzor

LIT: Karel Hynek Mácha – Máj – rozbor básně (věty a intermezza)

SL: Subjektivně zabarvený popis – procvičování jazykových prostředků

17.2. – 21.2. 

ML: Slovní druhy – určování, vyhledávání

LIT: Drama – Shakespeare Romeo a Julie – učebnice str: 97-101

SL: Subjektivně zabarvený popis – epiteton, hyperbola, slova citově zabarvená

10.2. – 14.2. 

ML: Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent

LIT: Drama – Shakespeare Romeo a Julie – učebnice str: 97-101

SL: Subjektivně zabarvený popis – asociace – barvy

3.2. – 7.2. 

ML: poměry mezi větami hlavními – procvičování                                                                                   grafy souvětí                                                                                                                                                  poměr mezi větami vedlejšími

LIT: Bílý tesák – pracovní list, tvrzení z textu

SL: Subjektivně zabarvený popis – epiteton – básnický přívlastek

27.1. – 31.1. 

ML: poměry mezi větami hlavními

LIT: pololetní prázdniny

SL: Subjektivně zabarvený popis – metafory, metonymie

20.1. – 24.1. 

ML: souřadně spojené věty vedlejší

LIT: Jack London – život a dílo                                                                                                                                             ukázka v učebnici str: 85-90

SL: Subjektivně zabarvený popis – základní pravidla

6.1. – 10.1. 

ML: grafy souvětí – procvičování

LIT: Jack London – život a dílo                                                                                                                                             ukázka v učebnici str: 85-90

SL: Subjektivně zabarvený popis – základní pravidla

9.12. – 13.12. 

ML: grafy souvětí, všechny druhy vedlejších vět

LIT: Jack London – život a dílo                                                                                                                                             ukázka v učebnici str: 85-90

SL: bude mluvnice

2.12. – 6.12. 

ML: Vedlejší věta příslovečná podmínková, příčinná, přípustková a účelová                                                procvičování grafů souvětí

LIT: učebnice str. 79 – Muž, který sázel stromy – práce s textem

SL: bude mluvnice

25.11. – 29.11. 

ML: Vedlejší věta příslovečná časová, místní, způsobová                                                                                            procvičování grafů souvětí

LIT: Cestopisy – dokončení tématu, práce s textem

SL: bude mluvnice

18.11. – 22.11. 

ML: Vedlejší věta přívlastková, příslovečná časová, místní, způsobová

LIT: Cestopisy – ukázky (Čapek, Nepil), práce s textem

SL: slohová práce – dokončení přípravy

11.11. – 15.11. 

ML: Vedlejší věta podmětná, předmětná, přísudková

LIT: Gulliverovy cesty – J. Swift – ukázka v učebnici

SL: slohová práce

4.11. – 8.11. 

ML: Souvětí – grafy souvětí, věta hlavní a vedlejší

LIT: Zikmund, Hanzelka – cestopisy, text v učebnici str: 60-63

SL: charakteristika nepřímá – přirovnání

28.10. – 1.11. 

ML: Věta hlavní a vedlější

LIT: Vlastní četba – čtenářský klub

SL: podzimní prázdniny

21.10. – 25.10. 

ML: Souvětí, věta jednoduchá – počet vět v souvětí

LIT: Cestopis – učebnice str: 50-57

SL: charakteristika literární postavy – výrazné povahové rysy, přirovnání

14.10. – 18.10. 

ML: doplněk – určování ve větách                                                                                                                                      procvičování větných členů – grafické znázornění

LIT: A. Dumas – Tři mušketýři – práce s textem

SL: charakteristika literární postavy – charakteristika přímá a nepřímá

7.10. – 11.10. 

ML: procvičování větných členů – grafické znázornění

LIT: divadelní představení „Divá Bára“

SL: vypravování – hodnocení vypravování na slova                                                                                                     nahrazování slov

30.9. – 4.10. 

ML: procvičování větných členů (přívlastek, předmět, příslovečná určení)                                                              shoda podmětu s přísudkem

LIT: Alexander Dumas – život a dílo, hlavní hrdina příběhu                                                                                      ukázka učebnice str: 29 – 34

SL: bude mluvnice, procvičujeme větné členy

23.9. – 27.9. 

ML: určování podmětu a přísudku, přísudek slovesný složený

LIT: příběhy z bible – čítanka str: 18 – 22, biblická rčení

SL: dokončení vypravování, skupinové hodnocení

16.9. – 20.9. 

ML: druhy přísudku – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný, slovesný                                složený – procvičování

LIT: RS Záseka

SL: RS Záseka

9.9. – 13.9.

PO –  větné členy – druhy podmětu a přísudku                                                                           ÚT – vypravování – osnova, moment napětí                                                                                  ČT – druhy přísudku – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný, slovesný složený                                                                                                                                                         PÁ – nejstarší literatura – Bible (Starý a Nový zákon), četba ukázek z učebnice   

2.9. – 6.9.

ČT – seznámení s organizací hodin českého jazyka                                                                      PÁ – seznámení s učivem 8. ročníku (co je nové a co pouze opakujeme)