Probírané učivo

PONDĚLÍ – PÁTEK 25.5. – 29.5.

  1. MLUVNICE  – Zkontroluji během tohoto týdne vaše pracovní listy a zkusíme na přívlastek dát v příštím týdnu testík.
  2. Zatím nebudeme ve větných členech pokračovat dál, protože takhle na dálku to nejde vysvětlit a mnozí z vás nemají připojení.
  3. Zopakujeme si probrané učivo v tomto školním roce. Zpracujte následující pracovní list SLOVNÍ DRUHY OPAKOVÁNÍ a vložte na online výuku do složky slovní druhy.
  4. LITERATURA – přečtěte si v učebnici text na str: 176 – 177 (Sherlock Holmes řeší zločin v mlze) a odpovězte na otázky SHERLOCK HOLMES odpovědi. Odpovědi také uložte na online výuku do složky Sherlock Holmes.

PONDĚLÍ – PÁTEK 18.5. – 22.5.

  1. LITERATURA – měli bychom se ve škole zabývat detektivním žánrem, určitě by vás to bavilo. Poslechněte si následující ukázku o Sherlocku Holmesovi   https://www.youtube.com/watch?v=abTQEecdmxo a přečti si ukázku v učebnici na straně 174-175.
  2. MLUVNICE – podle toho, jak se vám dařil předešlý úkol, tak jsme vám zkusila připravit něco složitějšího Přívlastek II. – pracovní list. Pokud vám to nepůjde, tak si projděte prezentaci z minulého týdne a nebo mi dejte vědět, spojíme se i jednotlivě.
  3. Pracovní list Přívlastek I. neodevzdali – Kršková, Peksa Marek, Peksa Jakub a Mutl.  Pracovní list – Jak jsme chovali užitečné zvíře neodevzdali – Peksa Jakub, Peksa Marek a Mutl.

PONDĚLÍ – PÁTEK 11.5. – 15.5.

  1. LITERATURA – přečtěte následující ukázku Jak jsme chovali užitečné zvíře a odpovězte na otázky JAK JSME CHOVALI UŽITEČNÉ ZVÍŘE odpovědi – odpovědi uložte na online výuku do složky Jak jsme chovali užitečné zvíře.
  2. MLUVNICE – připravila jsem pro vás novou věc, ještě jste se to neučili. Pozorně si projděte prezentaci PŘÍVLASTEK a zkuste si podle ní udělat pracovní list PŘÍVLASTEK – PRACOVNÍ LIST, list uložte na online výuku do složky přívlastek. Pokud vám to nepůjde, nebo to nechápete, spojíme se a já vám to vysvětlím. Musíte mi to ale dát vědět.
  3. Jsme teď v pondělí a v pátek s deváťáky, tak se některé úkoly trošku zpozdí.
  4. V případě, že nebudete mít problémy, tak udělejte pracovní list do pátku 15.5. Dejte vědět, jak se vám to daří.
  5. Úkol z minulého týdne nesplnil Mutl.

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 4.5. – 8.5.

  1. LITERATURA – čítanka str: 172-173 přečti ukázku Záhadný vzkaz a odpověz na následující otázky Záhadný vzkaz – otázky k textu, pracovní list ulož na online výuku do složky Záhadný vzkaz.
  2. MLUVNICE – stále procvičujeme počet vět v souvětí a tentokrát zkusíte doplnit i čárky. Zpracuj následující pracovní list Čárka v souvětí, počet vět. a ulož na online výuku do složky Čárka v souvětí.
  3. Všechno zpracuj do 8.5. pátek.
  4. Test – počet vět v souvětí neodevzdali – Mejzlíková, Mutl, Peksa Jakub a Peksa Marek.
  5. Doplňovací cvičení neodevzdali – Mutl, Peksa Jakub a Peksa Marek 

PONDĚLÍ – ČTVRTEK 27.4. – 30.4.

  1. LITERATURA – čítanka str: 168 – 169. Přečti si ukázku a zkus si odpovědět na některé otázky za textem.
  2. Text Hobit neodevzdali – Mutl, Peksa Jakub, Peksa Marek, Robotková
  3. MLUVNICE – zpracuj test – odkaz zkopíruj – https://www.survio.com/survey/d/B9R9J1G3Y1I3M6Q8M 
  4. Zpracuj následující pracovní list – DOPLŇOVACÍ CVIČENÍ. a ulož na online výuku do souboru Doplňovací cvičení
  5. Úkoly udělej do pátku 1.5.
  6. Pracovní list – Počet vět v souvětí neodevzdali – Bartušková, Mejzlíková, Mutl, Peksa Jakub, Peksa Marek, Robotková.
  7. SLOH – DODĚLEJTE VŠICHNI SLOHOVOU PRÁCI.

ÚTERÝ – PÁTEK 21.4. – 24.4.

  1. Projděte si následující prezentaci o tom, jak se spočítají věty v souvětí –                                  Počet vět v souvětí
  2. Udělej si úkol z prezentace.
  3. Pokud ti to nejde a nerozumíš tomu, napiš mi to a spojíme se online přes messenger.
  4. Pokud to zvládáš, můžeš vypracovat následující pracovní list – Počet vět v souvětí
  5. Pracovní list ulož ve Wordu na online výuku.

PONDĚLÍ – 20.4. 

  1. Otázky k četbě Záhada hlavolamu nesplnili – Bartušková, Krejčová, Kršková, Mejzlíková, Mutl, Peksa Jakub, Peksa Marek.
  2. Přečtěte následující ukázku – HOBIT- UKÁZKA K PŘEČTENÍ
  3. Odpovězte na následující otázky a uložte na online výuku do složky Hobit, své práce si podepisujte – HOBIT otázky k textu

ÚTERÝ – PÁTEK 14.4. – 17.4

  1. Zopakujte si prezentaci z minulého týdne.
  2. Vypracujte pracovní list na shodu podmětu a přísudku a uložte na online výuku na obvyklé místo, do složky Shoda podmětu s přísudkem. Shoda podmětu s přísudkem
  3. Do konce týdne zpracujte následující test. Test si otevřete na následující stránce, kterou zkopírujte https://www.survio.com/survey/d/L5F9O3P4A0X6E2W8M
  4. Test budu známkovat, známky vám uložím na online výuku do složky Hodnocení.
  5. Pracovní list i test zpracujte do 17.4 pátek.

PONDĚLÍ – PÁTEK 6.4. – 10.4.

  1. Tento týden vám zadám úkol až do konce týdne. Začneme dělat shodu podmětu s přísudkem. je to opakování. Projděte si následující prezentaci a udělejte si i  ta cvičení, další týden na to dostanete úkol. SHODA PO+PŘ
  2. Ve slohu pokračujte ve slohové práci.
  1. Jaroslav Foglar – prezentace
  2. ZÁHADA HLAVOLAMU ČETBA – ukázka k přečtení
  3. ZÁHADA HLAVOLAMU OTÁZKY K ČETBĚ – odpovězte na otázky do 13.4. – pondělí

PÁTEK – 3.4. MLUVNICE

  1. Společná hodina na hangouts v 10 hodin. Odkaz na spojení vám dám před desátou. Budeme procvičovat přísudek jmenný se sponou.

ČTVRTEK – 2.4,  

  1. Pracujte na pracovním listu ze středy.
  2. Zítra se spojíme. Pošlu vám odkaz na messenger, na který kliknete a budu s vámi sdílet obrazovku, kde vám vysvětlím podmět a přísudek. Mám stále obavy, že to mnozí nechápete. Spojení proběhne v 10 hodin dopoledne.

                       SLOH

  1. Začněte pracovat na slohové práci – téma – Můj velký vzor nebo Můj kamarád
  2. Zítra při spojení vám vysvětlím podrobnosti
  3. Slohovou práci vypracujete do 23.4. , uložíte  jako obvykle do složky Slohová práce.

STŘEDA – 1.4. MLUVNICE

  1. Protože některým z vás stále nejde určení podmětu a přísudku, tak vám dávám další pracovní list na jejich určování.  PO + PŘ
  2. Upozorňuji, že je to učivo 5. ročníku. Ti, kterým to nejde, si musí znovu pročíst prezentaci, kterou jsem sem dávala 25.3.
  3. Pracovní list zpracujte do pátku 3.4. Zítra vám žádný úkol nedám.

PONDĚLÍ – 30.3. LITERATURA

  1. Přečti si další strany z knihy Bylo nás pět – až do strany 10 (page 10)
  2. Nezapomeň dodělat úkol podmět a přísudek ze čtvrtka.

PÁTEK – 27.3. MLUVNICE

  1. Zpracujte pracovní list z předchozího dne, pozorně si prostudujte prezentaci.
  2. Pracovní list je do 30.3. – pondělí

ČTVRTEK – 26.3. MLUVNICE

  1. Do úterý 31.3.  zpracujte pracovní list – určete podmět a přísudek a druh podmětu, soubor ukládejte ve Wordu, ať ho můžu opravit – PODMĚT A PŘÍSUDEK
  2. Pracujte každý sám, je to učivo 5. ročníku, tudíž OPAKOVÁNÍ

STŘEDA – 25.3. MLUVNICE

  1. Budeme procvičovat podmět a přísudek. Moc neumíte přísudek jmenný se sponou (určitě jste ho už probírali)
  2. Projdi si následující prezentaci Přísudek jmenný se sponou, úkoly si udělej ústně
  3. Zpracuj následující pracovní list a ulož ho jako obvykle. přísudek S+JS

PONDĚLÍ – 23.3. LITERATURA

  1. Pokud jsi to neudělal, tak si pozorně přečti první čtyři stránky z knihy Bylo nás pět. Text máš v úkolu z 16.3.
  2. Odpověz na následující otázky BYLO NÁS PĚT odpovědi
  3. Vypracovaný úkol mi ulož na online výuka – 7.C – český jazyk – Bylo nás pět odpovědi – nahoře je napsáno NAHRAJ, uložte to pod svým jménem. Kdo to nezvládne, stačí to nafotit a poslat na messenger na skupinu.

PÁTEK – 20.3. MLUVNICE

  1. Začneme novou věc, kterou byste měli znát z minulých let, budeme určovat podmět a přísudek
  2. Projdi si následující prezentaci Podmět a přísudek
  3. Písemně udělej úkol na obrázku č. 9. Stačí napsat čísla vět a vypsat pouze podmět a přísudek (např. 1. něco se porouchalo atd.)
  4. Vypracovaný úkol mi ulož na online výuka – 7.C – český jazyk – podmět a přísudek – nahoře je napsáno NAHRAJ, uložte to pod svým jménem. Kdo to nezvládne, stačí to nafotit a poslat na messenger na skupinu.

ČTVRTEK – 19.3. MLUVNICE

  1. Vypracuj pracovní list. Můžeš si to vytisknou a doplnit, nebo zpracovat do pracovního listu a uložit do PC a nebo přepsat do sešitu                                                                                          stavba slova – pracovní list

Charakteristika postavy     –        SLOH

  1. Najdi si z filmu, svého okolí, z knížky, kterou čteš postavu, která se ti líbí.
  2. Vypracuj na ni charakteristiku vnější (vzhled, chůze, postava)
  3. Použij charakteristiku přímou (má modré oči) a nepřímou (má oči jako pomněnky)
  4. Stačí 5 – 6 vět.
  5. Charakteristiku napiš ve Wordu a ulož na online výuka – 7.C – český jazyk – do složky slohová práce.
  6. Slohové práce si přečtu a napíšu vám pod ně hodnocení, které si můžete kdykoliv otevřít.
  7. Úkol splňte do příštího slohu 26.3.
  8. Dotazy na skupině na face.

STŘEDA – 18.3. MLUVNICE

  1. Stavba slova – předpona – kořen – přípona
  2. Pracuj s prezentací a splň všechny úkoly, zítra máme další mluvnici, budou následovat další úkoly, pracuj průběžně, nenechávej si všechno na potom. VŠECHNO BUDU KONTROLOVAT
  3. Prezentace – STAVBA SLOVA
  4. Vytvořím skupinu na facebooku, všechno, co nevíte tam napište, všem poradím a pomůžu.

PONDĚLÍ – 16.3. – LITERATURA

Projdi si prezentaci o Karlu Poláčkovi –Karel Poláček 

Přečti si 4 stránky z knihy Bylo nás pět – Bylo-nas-pet

2.3. – 6.3. 

ML: Odvozování podstatných a přídavných jmen a sloves

LIT:  Pověsti – hlavní znaky – učebnice – O golemovi

SL: Charakteristika vnitřní – přirovnání

24.2. – 28.2. 

ML: způsoby obohacování slovní zásoby (odvozování, zkracování, skládání …)

LIT:  Vlastní četba – čtenářská dílna

SL: Charakteristika vnitřní – vlastnosti – antonyma

17.2. – 21.2. 

ML: rčení, přísloví, pranostiky

LIT:  Rýmy – procvičování, píšeme báseň

SL: Charakteristika vnitřní – skupinová práce

10.2. – 14.2. 

ML: synonyma, homonyma, antonyma – procvičování                                                                                                 odborní názvy, slova citově zabarvená

LIT:  Rýmy – druhy rýmu

SL: Charakteristika vnější

3.2. – 7.2. 

ML:

LIT:  KRÁSNÉ LYŽOVÁNÍ BEZ ZRANĚNÍ !!!!!!

SL:

27.1. – 31.1. 

ML: synonyma, homonyma, antonyma

LIT: K.J.Erben – Kytice – recitace Polednice, Vodník – prac. list

SL: Charakteristika – základní jazykové prostředky

20.1. – 24.1. 

ML: slova jednoznačná, mnohoznačná  (metafora, metonymie), sousloví

LIT: K.J.Erben – Kytice – Vodník – rozbor básně

SL: oznámení

6.1. – 10.1. 

ML: neohebné slovní druhy – opakování

LIT: Báje a pověsti – dokončení, práce stextem

SL: zpráva – píšeme zprávu o proběhlých Vánocích

9.12. – 13.12. 

ML: předložky – vlastní a nevlastní                                                                                                                                   spojky, částice, citoslovce

LIT: pracovní list Homér – Illias – úkoly

SL: zpráva a oznámení – základní pravidla

2.12. – 6.12. 

ML: příslovečné spřežky – (do hromady x dohromady)                                                                                             pravopis stupňování a odvozování příslovcí

LIT: učebnice str: 80 – 83 – ukázka Perseus a Odysseus a Kyklóp Polyfémos

SL: soukromý dopis – základní pravidla

25.11. – 29.11. 

ML: příslovce – druhy                                                                                                                                                     příslovečné spřežky – (do hromady x dohromady)

LIT: Homér – Illias a Odyssea – skupinové čtení, dramatizace

SL: volné psaní

18.11. – 22.11. 

ML: slovesný rod trpný a činný – procvičování

LIT: Báje a pověsti – učebnice str:54 – 60

SL: práce s textem, rozšiřování slovní zásoby

11.11. – 15.11. 

ML: slovesný rod trpný a činný – procvičování

LIT: čtenářská dílna

SL: volné psaní

4.11. – 8.11. 

ML: slovesa – mluvnické kategorie (osoba, číslo, čas a způsob)                                                                         slovesný rod

LIT: dokončení text str: 52                                                                                                                                         Staré řecké báje a pověsti – Homér – Illias a Odyssea

SL: slohová práce

28.10. – 1.11. 

ML: skloňování číslovek, tečka za číslovkou                                                                                             slovesa – vyhledávání

LIT: státní svátek

SL: podzimní prázdniny

21.10. – 25.10. 

ML: zájmena – procvičování                                                                                                                     číslovky – druhy, skloňování, tečka za číslovkou

LIT: Literatura o 1. sv. válce – učebnice str: 48 – 52

SL: popis obrazu – stať – popředí, střední část, pozadí

14.10. – 18.10. 

ML: zájmena -druhy, vyhledávání, skloňování zájmen osobních

LIT: vlastní četba – diskuze (školní knihovna)

SL: popis obrazu – hlavní motiv

7.10. – 11.10. 

ML: přídavná jména přivlastňovací – pravopis                                                                                                             stupňování přídavných jmen

LIT: práce s textem – učebnice str: 34 – 36

SL: popis předmětu – základní pravidla

30.9. – 4.10. 

ML: pravopis podstatných jmen                                                                                                                                  přídavná jména tvrdá , měkká, přivlastňovací – tvoříme, vyhledáváme

LIT: spisovná a nespisovná slova, nářečí                                                                                                     čítanka str: 28-31

SL: samostatné vypravování na dané téma dle vlastního výběru

23.9. – 27.9. 

ML: skloňování podstatných jmen – ruce, nohy, ramena, kolena, oči, uši, prsa                                                     pravopis podstatných jmen

LIT:čítanka ukázky str: 20 – 21 – samostatné čtení, otázky

SL: nahrazování opakujících se slov ve vypravování, časová posloupnost

16.9. – 20.9. 

ML: podstatná jména – rod, číslo, pád a vzor, podstatná jména pomnožná, hromadná,               látková, abstraktní a konkrétní

LIT:české korunovační klenoty, práce s textem , čítanka str: 12-15

SL: samostatné vypravování, hodnocení ve skupinách

2.9. – 6.9.

ST – seznámení s organizací hodin českého jazyka                                                                      ČT – seznámení s učivem 7. ročníku (co je nové a co pouze opakujeme)                                PÁ – opakování učiva  – ze 6. ročníku – (tvarosloví – podstatná a přídavná jména, pravopis)

9.9. – 13.9. 

PO – próza, poezie, báje, pověst – čítanka str: 8 – 10                                                                    ST – procvičování slovních druhů PS str: 5 cv: 1                                                                                ČT – rod, číslo, pád a vzor podstatných jmen                                                                                    ČT – vypravování – časová posloupnost, moment napětí                                                              PÁ – procvičování podstatných jmen